Saturday 11 April 2015

Berkat kopi o tak dak gula...




"Ooo.. X dak gula? " .Muka mamak muda mcm terkejut..

" Ya." Jeling aku meleret. Ntah Islam
ke tidak mamak2 ni.. Restoran ada khat, ada bilik air tapi sah x dah surau.. Jam dah 20 minit masuk maghrib...


Berkat kopi o tadi.. Bulat mata aku.. Jam dah tukar hari. Berdengkur orang penat , kendali sanun sini, pagi hingga lewat senja. 

Mngilai gelak kami. Bila terhayat suasana berdua tanpa anak2 dewasa.  Hidup harus bahagia..  Ikhlas! Memang sering terlupa yang kubur sudah dekat berganda.

Tetiba terasa rugi.. Mengapa aku tidak terus mengadap pesakit..

Dulu masa dlm proses mnjual klinik2 terasa mahu menulis berkongsi mengapa aku akur dgn tekanan langsung rela memadam jalan cerita memgusaha klinik2..namun demi adab aku telan  cita2 menulis.. Buat apa nak kongsi.. X der sapa pun nak peduli.. 

Fullstop ! 

* MENGUBAT itu OBAT...

Betul.. Memang bahagia memgubati orang.. Tetiba terasa "kosong" dgn episod mgubat.. 

Terasa seperti tukang anyam yg berhenti memganyam tikar.. Rugi.. Tapi tak tau sapa yg rugi.. 

Beginilah ku pujuk hati.. Kerjalah satu slot.. Amek duit tu separuh, separuh lagi bersedekah lah .. Moga dikau bahagia .. Ok.. Mulai 16 hb April di klinik
suami Dr Muhaya.. Jadilah padi yg tunduk bersahaja.. Pendek2 kan cerita.. Rawatilah mereka di luar dan di dada.. Pandang2 lah mereka dengan aqal berpenawar namun yang lebih pentimg dgn cinta yg membawa mereka ke sorga... Sollu 'alannabbiy... 

Demikianlah  berkat kopi tanpa gula ptg tadii.. 

No comments:

Post a Comment